5 tips om je publiek te binden!

Aan jou de schone taak om dagelijks van je bedrijf te laten horen? Ben je lang bezig om je artikelen te schrijven en vind je het belangrijk dat alles er netjes uitziet? Wij ook. Daarom ook niets frustrerender dan ontdekken dat jouw bloed, zweet en tranen nauwelijks worden opgemerkt door je publiek. Tijd om daar verandering in aan te brengen met deze tips.

1: PLÁÁTJES
Wat je ook zegt, schrijft, post of whatever; zeg het met plaatjes. Beeld komt zoveel beter binnen dan welke tekst ook. De cijfers liegen niet. Updates met een goede afbeelding verbinden je tot 2,3x meer met je publiek.

2: BLIJF DICHT BIJ JEZELF
Je publiek volgt jou over het algemeen niet alleen voor de producten. Tenzij je natuurlijk iets heel unieks doet. Neen. Zij volgen jou vanwege de kernwaarden die jij uitdraagt. Bedenk bij elke update die je plaatst of deze bij die waarden passen. Geen kernwaarden? Shame on you 😉 Geen man overboord natuurlijk. Bedenk waar je bedrijf voor staat, wat het uit wil dragen en waarom je doet wat je doet. Dan heb je die kernwaarden zo op papier.

3: VIDEO
Natuurlijk hebben we het bij punt één gehad over plaatjes. Maar er is een ding dat nóg meer aandacht trekt: video. Niet voor niets zijn er steeds meer vloggers die hun inkomsten vergaren door uren tegen een lens te praten. Niet jouw ding? Een how-to video, animatie of informatieve video kan natuurlijk ook.

4: INFLUENCERS
Also known as bloggers & vloggers. Hierboven benoemden we ze al even. Het zijn mensen die alles over een bepaald onderwerp weten en daar een trouwe achterban mee hebben opgebouwd. Daarnaast hebben ook bloggers vaak een groot en loyaal publiek. Probeer uit te vinden of er binnen jouw branche ook zo’n influencer bestaat, neem contact op en bedenk samen een te gek plan om je publiek te binden.

5: INFOGRAPHIC
Misschien ben je zelf ook gek op cijfertjes, je bent niet alleen. De meeste mensen houden van onderbouwingen in de vorm van infographics. Dit zijn mooi vormgegeven grafieken en plaatjes die samen een soort verhaal vertellen. Veel organisaties gebruiken het in hun jaarcijfers. Het wordt ook veel ingezet om de uitslag van een enquête op een leuke en visueel aantrekkelijke manier vorm te geven. Er zijn bedrijven die dit voor je kunnen doen, maar je kan dit natuurlijk ook zelf.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *